13 Haziran 2012 Çarşamba

Yaz aylarında hamilelere özel beslenme

Yaz ayları normalde çoğu kişiyi olumsuz etkilerken benim hamileliğimin de yaz ayına denk gelmesi biraz daha zor geçirebilmekte ve beslenme düzenleri de değişebilmektedir. Bu dönemi daha rahat geçirmek için birkaç öneriye dikkat etmekte fayda var.



*Anne adayları güne illaki kahvaltı yaparak başlamalı, az ve sık beslenmeli, ana öğünleri arasında da ara öğün alışkanlığını edinmeliler. Bu alışkanlık hem hızlı kilo artışını önleyecek, hem de kan şekerlerini dengeleyecektir.

*Tam tahıllı ürünler B vitamini ve folattan zengindir. Hem yaz sıcaklarının oluşturduğu yorgunluğu hem de bebeğin sağlıklı gelişimi için önemlidir. Tükettiğiniz ekmeği tam tahıllı, pirinç yerine bulgur pilavını tercih edin.

*Ara öğünlerde uygun miktarda badem tüketin, kalsiyum, magnezyum ve çinkodan zengindir. Badem hem bizi sakinleştirir hem de bebeğin beyin gelişimi için önemlidir.


*Yumurta anne sütüne en yakın besindir, çok besleyicidir. Yumurtayı gün aşırı ve organik tüketmeye çalışın.


*Yaz aylarında oluşan yorgunluğa karşı haftada en az 2 kez deniz balığı tüketin. Balık omega-3 ve iyottan da zengin olması nedeniyle bebeğin zeka gelişimi için de çok önemlidir.


*Demir eksikliği de hamilelerde çok sık görülmekte, yağsız et veya kurubaklagiller yanında C vitamininden zengin besinlere ağırlık verilmeli.

*Yaz aylarında yine sıklıkla görülen ödem sorunu için tuz ve şekerden uzak durmak ve su tüketimini artırmak önemlidir.

*Meyve suyu özellikle hazır ürünler hamileler için elzem değildir meyveyi meyve olarak yemek hem vitamin hem de lif açısından daha faydalı olacaktır.

*Meyve ve sebzelerin mümkünse organik olanlarını tüketin. Sebzelerin de yeşil olanlarını tercih etmek hem folik asit hem de kalsiyum için önemli.

*Hamileliğin ilk aylarında görülen kabızlık sorununun çözülmesi için her öğün salata veya sebze yemeği tüketilmeli, günde 2-2,5 lt su içilmelidir.

*Süt ve yoğurt kalsiyumdan zengin en elzem besin öğeleri ve günde toplam 4 porsiyon olacak şekilde tüketilmelidir, özellikle yoğurt bağışıklık sistemini güçlendirmekte, sindirim sistemini çalıştırmaktadır.


*Kalsiyumun emilimini artırmak için D vitamini de gereklidir, bu nedenle günde 20 dakika güneş enerjisi almak önemli.

*Anne adayları alkol, kafein içeren içecekler, suni tatlandırıcılar, fast-food tarzı besinler, mısır şurubu içeren yiyecekler, çiğ etten yapılan sushi veya çiğ köfte, beyaz unlu mamullerden uzak durmalıdırlar.

*Kızartma yerine besinler ızgara, haşlama veya fırın olarak tercih edilmeli, yemek piştikten sonra üzerine sıvıyağ ilave edilmelidir.


*En önemlisi hamilelik süresince zayıflama diyeti yapılmamalı, fazla kilo alımını önlemek için illaki sağlıklı beslenilmelidir.

                                                                                                                            Dyt.Özlem Sert Aydın

4 yorum:

  1. şu yanda ki 179 sizin bebeğinizin günü mü :) ne şirin bişey o ya :)

    YanıtlaSil
  2. Evet canım Allah nasip ederse kucağıma alacağım günlerin sayısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ♥ ayy Rabbim hayırlısıyla sağlıklı sıhhatli bebişini kucağına almayı nasip etsin :)

      Sil

Yorumlarınızın benim için önemli olduğunu ve bunları dikkate alacağımı unutmayın :)